Com ha canviat?

Sils, antigament estava format únicament per cases de pagès unifamiliars que es dedicaven a l'agricultura, però que des de fa uns anys s'ha ampliat a un centre amb diversitat de serveis: té comerços, escola, museus,...

Pel que fa a l'evolució demogràfica del municipi, tal i com es pot veure en aquest quadre, ha anat augmentat sobretot als anys 1990, 2006 i 2008. El creixement del 1990 es deu a la creació d'un nou polígon industrial amb molt llocs de treball i l'augment de població dels anys 2006 i 2008 succeeix per l'arribada de nouvinguts.


1920
1930
1940
1950
1960
1970
1981
1990
1992
1994
1.351
1.362
1.424
1.586
1.621
1.923
1.853
2.312
2.425
2.565
1996
1998
2000
2002
2004
2006
2008
2010
2012
2014
2.724
2.848
3.078
3.365
3.693
4.126
4.850
5.356
-
-

L'estació

L'estació de tren de Sils, que des del 2004 és propietat de Renfe i Adif,  s'ha de dir que va ser construïda al 1862  La creació de l'estació va ser un fet molt important per a la història de Sils, ja que aquest municipi tenia una intensa activitat comercial i era un dels punts més importants de la línia Girona-Barcelona. Es va instal·lar una línia regular per tal d'arribar a Sils ja que venia gent de molts indrets com per exemple de Sta Coloma de Farnés, de Vidreres o de Maçanet de la Selva.
L'estació, està situada a la zona sud de Sils, és un edifici bastant modern, d'estil francès i amb dues vies i dos andanes a cada costat. Tots els trens mitja distància que venen des de Barcelona i van cap a Girona, Figueres, Portbou o Cervera, passen per l'estació de Sils.

Antiga estació de Sils

Nova estació de Sils
La N-II

Actualment obres estan treballant per el desdoblament de la N-II ja que molts veïns de Sils, Caldes de Malavella, Vidreres i Maçanet, van organitzar una plataforma per la N-II, on van fer varies manifestacions, recollides de firmes i d'altres per tal d'intentar que el govern portes a terme el desdoblament d'aquesta carretera ja que, com el veïns anuncien, hi ha una alta mortalitat i perillositat en aquesta carretera. Amb les dades que aporten els veïns, es fa saber que des del mes de gener al mes de novembre es porten 100 accidents i 12 morts en el tram de Maçanet i Caldes. Per tant podem dir que aquesta carretera esta canviant per el millor de tots els ciutadans ja que d'aquesta manera no serà tan perillosa com ho és ara.



El museu

A Sils trobem un museu o més aviat una col·lecció d'automòbils de Salvador Claret, un aficionat als automòbils que l'any 1950 va adquirir un Ford T de l'any 1923 en bastant mal estat i que per tant va haver de reformar. Un cop el va deixar impecable, va participar en el ral·li Barcelona- Sitges, un fet que li va agradar molt i que des de llavors, es va animar a reunir altres automòbils. Més endavant gaudia d'una gran col·lecció que actualment forma part com a museu col·laborador dins del sistema de Museus Tècnics del Museus Nacional de la ciència i de la Tècnica de Catalunya ( mNACTEC).



Referències bibliogràfiques


2 comentaris:

  1. A veure..., repasseu perquè no s'enten...., el lector forani que no coneix res de Sils no li queda clar. No copieu només, pregunteu i escriviu a la vostra manera.
    I fonts d'informació escrites aquí.

    ResponElimina
  2. No ens queda prou clar els canvis que s'han produït al poble de Sils, pensem que està explicat de manera molt breu, sense sintetitzar el més important i en pocs detalls. Com ha canviat la seva manera de viure? Com són les persones que hi viuen ara i com eren les que hi vivien abans? Hi ha alguna festa popular que hagi canviat? tradicions?,etc.
    També pensem que hauríeu de treure el subratllat blanc dels textos explicatius perquè amb el tipus de lletra no queda molt visual.

    ResponElimina